Eou can use your password
from Fakestival 2011
Recover password
Ru   En

Fakestival

Fakestival is Russia’s first and only international festival for advertising and design, where all entries are fakes.

A fake in advertising

A fake means a project that has not been paid for by the customer. Such fakes are not allowed at any of the advertising festivals, and their makers may be disqualified.

You can enter Fakestival with

  • Projects that were made for existing brands, but were not ordered by them
  • Projects that were not approved by the customer
  • Projects created for made-up customers

 

Fakestival

  • 1.Gives you a chance to be recognised by the top-ranks of the Russian advertising industry.
  • 2.Is great for networking and establishing sound business relations between creators and advertisers.
  • 3.Is a great platform for displaying your creative ideas that have not yet found their client.

  • The first Fakestival was an online event that took place in 2011. There were 228 entrants from 9 countries.

  • The second Fakestival will take place in the Altai Mountains, by the beautiful Katun River. Alongside with the awards ceremony, the festival programme includes workshops held by the creatives from the best Russian companies. Anyone can be accredited to take part in the festival.

Prizes

To enter Fakestival:

  •  

    Fill in the application on the web-site

  •  

    Submit your projects in the relevant categories.

    The number of entries from one participant is not limited. There are also no restrictions regarding the date the entry was implemented.

  •  

    Pay the applicable fee.

    Carefully read the discounts section.

  •  

    Sit back and relax

    Good luck!

  •  

Entry Requirements and Fees:

  • Discounted Fee, USD
    Fee, USD
    Nomination
  • 65
    80
    Posters

    Макеты рекламы для любых печатных носителей (наружка, реклама в журналах и т. д.)

     

    Работы предоставляются в формате *.jpg, минимальная ширина — 760 px. При загрузке изображений с шириной более 760 px, картинки будут автоматически сжаты до этого размера. Максимум — 10 картинок.

    Иллюстрации, не несущие никакого рекламного посыла, не рассматриваются жюри.

  • 65
    80
    Identity

    Система визуальной идентификации (фирменные стили, логотипы и т. д.)

     

    В виде презентации проекта, или отдельно представленных изображений с описанием (формат картинок *.jpg, минимальная ширина — 760 px. При загрузке изображений с шириной более 760 px, картинки будут автоматически сжаты до этого размера. Максимум — 10 картинок). 

  • 80
    100
    Video

    Видеореклама.

     

    После закачки ролика на http://www.youtube.com, вставьте ссылку на него в соответствующее поле при добавлении работы.

  • 65
    80
    Digital

    Приложения, игры, сайты, баннеры — всё, что существует в диджитал-среде.

     

    Проект может быть представлен в виде презентации со ссылками (или без них) на действующие образцы (формат картинок *.jpg, минимальная ширина — 760 px. При загрузке изображений с шириной более 760 px, картинки будут автоматически сжаты до этого размера. Максимум — 10 картинок) или в формате видеопрезентации длительностью не более 3 минут. После закачки ролика на http://www.youtube.com, вставьте ссылку на него в соответствующее поле при добавлении работы. 

  • 65
    80
    Packaging

    Проекты упаковочных решений для любых продуктов

     

    В виде презентации или отдельных изображений с описанием (формат картинок *.jpg, минимальная ширина — 760 px. При загрузке изображений с шириной более 760 px, картинки будут автоматически сжаты до этого размера. Максимум — 10 картинок).

  • 65
    80
    Object Design

    Дизайн-концепты любых предметов окружающего мира.

     

    Проект представляется в виде презентации, где указываются иллюстрации и их описание, в формате *.jpg, минимальная ширина — 760 px. При загрузке изображений с шириной более 760 px, картинки будут автоматически сжаты до этого размера. Максимум — 10 картинок)

  • 80
    100
    Advertising Campaigns

    Рекламные кампаний, использующие сразу несколько каналов коммуникации.


    Проект представляется в виде презентации, где указываются иллюстрации и их описание (формат картинок *.jpg, минимальная ширина — 760 px. При загрузке изображений с шириной более 760 px, картинки будут автоматически сжаты до этого размера. Максимум — 10 картинок) или в формате видеопрезентации длительностью не более 3 минут. После закачки ролика на http://www.youtube.com, вставьте ссылку на него в соответствующее поле при добавлении работы.

20% off when submitting applications before 1 June.

20% off every entry when submitting more than 1 entry.

All students receive a guaranteed 50% discount provided they present an e-copy of their student card or a certificate from the university. Students’ discount cannot be combined with the 20% discount on a number of entries, or with the “early bird” discount.

Entry deadline is 27 July 2012, at 23:59 CMT+3 (Moscow). Don’t miss the deadline!